Thursday, December 13, 2012

JENIS2 TERAPI DALAM STOKIN VKEN

Jenis2 terapi yang terdapat di dalam stoking Vken ini telah banyak dan kerap disebut oleh penulis2 di dalam blog dan youtube yang berkaitan. Di antaranya ialah terapi Far-InfraRed. Tujuan terapi FIR ini ialah untuk mengaktifkan molekul2 air dalam badan. Apabila ia bergerak aktif, ia akan menolak keluar toksin dalam badan melalui kulit dan keluar sebagai sebahagian daripada peluh.

Toksin ialah racun dalam badan yang datang daripada pengambilan makanan yang berasid. Ramai yang membeli alat water filter yang boleh mengalkalikan air paip di rumah mereka untuk dijadikan air minuman yang beralkali. Kenapa kita mesti minum air beralkali? Untuk menyahkan kandungan asid dalam badan kita.

Jikalau tidak, badan kita akan senang terkena penyakit seperti gout dan sakit lutot dan seumpamanya. Gout datang daripada sejenis asid dalam badan iaitu asid uric. Asid ini datang daripada toksin. Asid ini terkumpul dengan kadar yang banyak melalui pemakanan yang tidak terkawal. Ia akhirnya bersatu di celah2 tulang sendi yang terhakis akibat geseran di antara tulang. Tu lah yang rasa menyucok je bila terkena gout. Ini semua angkara asid uric yang terkumpul sekian lama.

Maka kisahnya...stoking Vken ini ada fungsi Far Infra-red tersebut. Di antara bahan dalam stoking Vken yang ada fungsi FIR ini ialah arang buloh putih, batu Rainbow Tourmaline dan galian seramic halus.  Untuk memahami bagaimana FIR berfungsi, sila lihat Youtube di bawah ini:


A5  Bagaimana Infrared Jauh berfungsi


Dalam demonstrasi di atas, anda dapat melihat perbezaan di antara Far Infrared dengan Near Infrared. Yang pertama itu sihat untuk badan sementara yang kedua itu boleh merosakkan badan. Oleh sebab itulah anda dinasihatkan untuk menjemur stoking ini di antara jam 8.00 pagi sehingga 12.00 tengahari. Ini kerana pada waktu tersebut, sinar Far Infrared terdapat dengan banyaknya, dan stoking Vken ini mampu untuk menyerap dan menyimpan tenaga FIR tersebut.

Pernah tak orang2 tua kita dulu menasihatkan kita supaya menjemur bantal pada waktu pagi? Mereka juga faham bahawa di sana ada kebaikan menjemur bantal di waktu pagi. Mereka akan cakap bahawa amalan tersebut boleh mengelakkan sakit kepala dan macam2 lagi. Tapi dari segi saintifiknya ialah komponen2 tertentu pada bantal tersebut, mungkin kekabunya ke atau kain pembalutnya boleh menyerap Far Infrared dan menyimpannya buat seketika waktu.

Walaubagaimanapun apa yang harus difahami ialah komponen atau ingredient yang terkandung dalam stoking Vken itu sendiri, seperti yang disebut di atas iaitu arang buloh putih, batu Rainbow Tourmaline dan galian seramic halus, mengandungi keupayaan mengeluarkan FIR. Amalan menjemur stoking Vken pada waktu pagi pula hanya menambahkan lagi power FIR yang sedia ada.




No comments:

Post a Comment